Step back: על הקונספט הספורטיבי והחוכמה לקחת צעד אחורה גם בחיים



Step back: על הקונספט הספורטיבי והחוכמה לקחת צעד אחורה גם בחיים


בשבוע שעבר, במהלך אימון וו-וויי (קונג פו לא קלאסי שאני לומדת כבר שנתיים וחצי), למדנו על עקרון מכדורסל שנקרא Step back. העיקרון בעצם אומר לקחת צעד אחורה מהכדור/מהמשחק כדי להסתכל עליו בצורה אחרת, לתכנן שנייה את המשחק שלנו מחדש ועוד. באימון שלנו, התאמנו בזוגות כשאנחנו צריכים לתקוף את הכריות בלי הפסקה במשך זמן קצוב. האינטנסיביות של מכות בלי הפסקה (גם כשאני התוקפת), מעייפת וקשה. הרבה פעמים אנחנו נגררים למכות רודפות מכות אבל הן הופכות לחסרות תכלית, כי אנחנו כבר בתוך הזון ולא מתכננים, לא חושבים, לא עומדים כמו שצריך ולא מוציאים מעצמנו את הכל... אנחנו 'סתם' נותנים מכות באוויר מכוח האינרציה. וה-step back כאן, שניתן לנו כהנחיה בסבב השני של העבודה, נועד גם לתת לנו שנייה לנשום מתוך האינטנסיביות הזו, וגם לתת לנו כמו בכדורסל, זמן לחשוב ולנתח מחדש איך אנחנו עובדים ולחזור מחדש 'לזירה' בצורה נכונה יותר וטובה יותר. 

והקו הזה לקח אותי לחשוב על החיים בשני מובנים: הראשון, בחיפוש העבודה האחרון שלי. באיזשהו שלב מאד התעייפתי מנטלית מהראיונות, מהדחיות ובכלל מהתהליך שהיה מאד אינטנסיבי (כי זה הקצב שלי ואני נכנסת לזה all in, מה שהיה לי מאד קשה לשנות עד כה). והתחלתי ליישם בסופי שבוע מה שאני מבינה היום שהוא step back: לקחת יומיים בלי הטלפון, לחזור לקרוא ספר, לא להתעסק בקורות חיים או לצלם לעצמי משרות מעניינות כדי לשלוח אח"כ - זמן התאוששות לגמרי שבו אני נחה ומתרכזת בעצמי ומחדשת מאגרים לקראת החזרה 'לזירה' ביום ראשון. זה נתן לי כוחות עצומים למהלך השבוע ולתהליך עצמו, בצורה נכונה יותר. 

השני, הוא בהתמודדות עם הילדים. לאחד הילדים שלי יש בעיה חברתית ואני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מאד מאד בפנים שם, עונה להורים שמתקשרים ומתלוננים, מדברת עם המורה, מדברת עם מטפלים וכו'. והבנתי לפני כמה ימים שגם כאן, אני צריכה לעשות step back, לתת לעצמי לקחת צעד אחורה (כי באמת שעשינו המון, לא ממקום של 'הזנחה' או התעלמות אלא ממקום של העצמה לילד) ולתת לילדים להתמודד בעצמם, יחד עם הכלים שלנו ושהם מקבלים בכלל. ה-step back הוא התרעננות וחשיבה מחדש אבל גם מקום לתת לאחר שנייה להיות בעצמו בזירה, לתת לשותף/לילד/למי שאיתי בזירה באותו הזמן, ולחזור אחר כך בצורה נכונה וברורה יותר, שמדויקת לי ולו יותר. 

והעיקרון בעצם מדויק לנו הרבה פעמים בחיים לא רק בכדורסל, אמנויות לחימה אלא בהמון נקודות אחרות של בחירה מתי להיות ואיפה ואיפה לא, מתי לקחת צעד אחורה (למשל ממקומות שלא עושים לנו טוב) ומתי לקחת צעד אחורה כדי לנשום ו-to recuperate. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שקיפות, לראות ולהיראות

על ההמתנה הארוכה בבית הקפה ועל היכולת להסתכל על הטוב